Følgende er en artikel jeg skrev i forbindelse med min Master og afgang på IT Produkt Design (IT Product Design), Syddansk Universitet i Sønderborg, men er stadig væk gældende for den måde jeg arbejder på og tænker design. Artiklen giver desuden et lille indblik i selve uddannelsen, dens fokus samt menneskelige output. Jeg vendte senere tilbage for at undervise på studiet, samt på bacheloren Interaktivt Design, hvor
Når man laver en bevidsthedskampagne er det i virkeligheden en kulturændring man er ude efter. Og en sådan er umiddelbart vanskelig at opnå. Ihvertfald via traditionel kommunikation. Dvs., det er ikke nok at vise, man skal involvere, engagere og gøre ens budskab meningsfuldt og vedkommende for modtagergruppen. Det er vigtigt de selv er med til at få og tage ejerskab på både processen og kampagnebudskab. Handskedukkei
Donald A. Norman har skrevet en tankevækkende artikel om balancen imellem at foretage research og være skabende/producere. Mine egne erfaringer er at det er en vekselvirkning imellem de to der skaber de bedste resultater. Han skriver på sin hjemmeside: Think before acting. Sounds right, doesn’t it? Think before starting to design. Yup. Do some research, learn more about the requirements, the people, the activities. T