OJ Electronics har i 50 år produceret elektroniske løsninger til styring af varme og ventilation. I forbindelse med udarbejdelsen af en overordnet, mere målrettet, innovationsstrategi fik virksomheden helt nye ideer og konkrete værktøjer til processen gennem en designkonsultation.
Jeg forestod denne workshop i samarbejde med en anden designkonsulent fra projektet D2i – Design to innovate. En af de interessante metoder vi brugte, var at involvere deltagerne ved at benytte en såkalt “Cultural Probe”. Det var et detaljeret designet “sæt” af spørgsmål og opgaver de lavede på forhånd og tog med på workshoppen. B.la. havde de taget og udvalgt billeder som blev brugt som et vigtigt input til processen.
Læs den spændende artikel hvor konklusionen bl.a. lyder:
Og hele det nye set-up er blevet rigtigt vel modtaget, kan Mette Munk berette: ”Selvom man måske kunne tro, vores ingeniører ville være lidt skeptiske i forhold til den slags legende metode, er tingene bare blevet rigtigt positivt modtaget. Det er som om, de har hungret efter, der kom fokus på den her form for innovation. Derfor har vi allerede nu to helt konkrete projekter i pipeline, hvor vi arbejder med designernes metoder.”